TÜRKİYENİN EN BÜYÜK PİVOT FORUMU

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

    Akıcılık Dersi

    By-BLo0Dy
    By-BLo0Dy
    SİTE KURUCUSU
    SİTE KURUCUSU


    Akıcılık Dersi Seviml10

    Mesaj Sayısı : 418

    Kayıt tarihi : 03/12/09

    Nerden : C:/Windows/

    İş/Hobiler : Pc-İnternet

    Kaç Yaşında : 32

    Pivot Gücü : 60939

    Paylaşım Gücü : 49201

    Burç : Kova
    Akıcılık Dersi Trkiyepo7

    Akıcılık Dersi Empty Akıcılık Dersi

    Mesaj tarafından By-BLo0Dy C.tesi Ara. 12, 2009 12:10 am

    Bu dersi, birçok kişinin isteği üzerine yapmaya karar verdim. Yeni
    başlayan herkesin ortak sorunu olan akıcılık üzerine bir ders, birçok
    kişi yararlı olacaktır. Dersimi diğer derslerin aksine biraz anlatımla,
    bir de doğru-yanlış gösterimle tamamlayacağım. İlk olarak, anlatım.

    Akıcılığın temel olrak değindiği üç şey vardır. Bunlar;

    -Vücut Hareketleri
    -Frame Bolluğu
    -Ufak Hareketler


    'dir.
    İlk olarak, vücut hareketlerine göz atalım. Vücut hareketlerinde en
    önemli şey, stickmani hareket ettirdikçe, kollarının, ayaklarının,
    gövdesinin ne kadar gerçekçi ve mantıklı hareket etmesidir. Örneğin
    ileriye savrulan bir stickman'in kolalrı hiç hareket edtmiyorsa, veya
    geriye doğru aynı paralellikte savruluyorsa, hareketler sağlanamaz,
    böylece akıcılık yapaılamaz. Bunun için biraz hayal gücü biraz da deney
    kabiliyeti gereklidir. Zihninizde yaratamadığınız şeyleri, deniyerek
    kendi üzerinizde inceleyebilirsiniz. [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    Frame
    bolluğu ve ufak hareketleri birlikte anlatabilirim sanırsam, çünkü
    birbirine bağlı şeyler. Ufak hareketleri sağlayabilirseniz, frame
    bolluğu da sağlanmış olur. Bunun için, çok aksiyon ve hareketin
    olmadığı sahnelerde cismi, veya herneyse onu, daha ufak hreketlerle
    oynatmanız gerekir. Tabi ki her şeyin bir ölçüsü vardır. Eğer frame
    bolluğu maddesini fazla kaçırırsanız animasyon yavaş ve sıkıcı olur.
    Frame bolluğuna zıt düşen en önemli şey ise ikili framedir. Yani her
    hareketten sonra iki kez ''Next Frame''e basmaya dayanır. Bu, ufak
    hareketlerden üşenerek sıyrılma yoludur bir nevi.

    Şimdi iki
    animasyon göstereceğim. İlki yanlış, mantıksıl vücut hareketleri, büyük
    hamleler ve az frame ile yapılmış olandır. İkincisi ise tam tersi
    olarak doğru olandır.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    Gördüğünüz gibi bu animasyonda ne olduğu pek anlaşılmamaktadır ve göze güzel gelmemektedir.
    Bu animasyonu yakından incelemek için:
    [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    ---------------------------------------------------------------------------------------------

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    Bu animasyon ise göze daha güzel ve başarılı gelmektedir.
    Bu animasyonu yakından incelemek için:
    [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


    İki animasyonun da proje dosyasını indirmeye üşenenler için resim serisi:
    Kötü Animasyon
    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


    İyi Animasyon

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    Alıntıdır


      Forum Saati Paz Mayıs 19, 2024 9:00 am