Bu dersi, birçok kişinin isteği üzerine yapmaya karar verdim. Yeni
başlayan herkesin ortak sorunu olan akıcılık üzerine bir ders, birçok
kişi yararlı olacaktır. Dersimi diğer derslerin aksine biraz anlatımla,
bir de doğru-yanlış gösterimle tamamlayacağım. İlk olarak, anlatım.
Akıcılığın temel olrak değindiği üç şey vardır. Bunlar;
-Vücut Hareketleri
-Frame Bolluğu
-Ufak Hareketler
'dir.
İlk olarak, vücut hareketlerine göz atalım. Vücut hareketlerinde en
önemli şey, stickmani hareket ettirdikçe, kollarının, ayaklarının,
gövdesinin ne kadar gerçekçi ve mantıklı hareket etmesidir. Örneğin
ileriye savrulan bir stickman'in kolalrı hiç hareket edtmiyorsa, veya
geriye doğru aynı paralellikte savruluyorsa, hareketler sağlanamaz,
böylece akıcılık yapaılamaz. Bunun için biraz hayal gücü biraz da deney
kabiliyeti gereklidir. Zihninizde yaratamadığınız şeyleri, deniyerek
kendi üzerinizde inceleyebilirsiniz. [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Frame
bolluğu ve ufak hareketleri birlikte anlatabilirim sanırsam, çünkü
birbirine bağlı şeyler. Ufak hareketleri sağlayabilirseniz, frame
bolluğu da sağlanmış olur. Bunun için, çok aksiyon ve hareketin
olmadığı sahnelerde cismi, veya herneyse onu, daha ufak hreketlerle
oynatmanız gerekir. Tabi ki her şeyin bir ölçüsü vardır. Eğer frame
bolluğu maddesini fazla kaçırırsanız animasyon yavaş ve sıkıcı olur.
Frame bolluğuna zıt düşen en önemli şey ise ikili framedir. Yani her
hareketten sonra iki kez ''Next Frame''e basmaya dayanır. Bu, ufak
hareketlerden üşenerek sıyrılma yoludur bir nevi.
Şimdi iki
animasyon göstereceğim. İlki yanlış, mantıksıl vücut hareketleri, büyük
hamleler ve az frame ile yapılmış olandır. İkincisi ise tam tersi
olarak doğru olandır.
başlayan herkesin ortak sorunu olan akıcılık üzerine bir ders, birçok
kişi yararlı olacaktır. Dersimi diğer derslerin aksine biraz anlatımla,
bir de doğru-yanlış gösterimle tamamlayacağım. İlk olarak, anlatım.
Akıcılığın temel olrak değindiği üç şey vardır. Bunlar;
-Vücut Hareketleri
-Frame Bolluğu
-Ufak Hareketler
'dir.
İlk olarak, vücut hareketlerine göz atalım. Vücut hareketlerinde en
önemli şey, stickmani hareket ettirdikçe, kollarının, ayaklarının,
gövdesinin ne kadar gerçekçi ve mantıklı hareket etmesidir. Örneğin
ileriye savrulan bir stickman'in kolalrı hiç hareket edtmiyorsa, veya
geriye doğru aynı paralellikte savruluyorsa, hareketler sağlanamaz,
böylece akıcılık yapaılamaz. Bunun için biraz hayal gücü biraz da deney
kabiliyeti gereklidir. Zihninizde yaratamadığınız şeyleri, deniyerek
kendi üzerinizde inceleyebilirsiniz. [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Frame
bolluğu ve ufak hareketleri birlikte anlatabilirim sanırsam, çünkü
birbirine bağlı şeyler. Ufak hareketleri sağlayabilirseniz, frame
bolluğu da sağlanmış olur. Bunun için, çok aksiyon ve hareketin
olmadığı sahnelerde cismi, veya herneyse onu, daha ufak hreketlerle
oynatmanız gerekir. Tabi ki her şeyin bir ölçüsü vardır. Eğer frame
bolluğu maddesini fazla kaçırırsanız animasyon yavaş ve sıkıcı olur.
Frame bolluğuna zıt düşen en önemli şey ise ikili framedir. Yani her
hareketten sonra iki kez ''Next Frame''e basmaya dayanır. Bu, ufak
hareketlerden üşenerek sıyrılma yoludur bir nevi.
Şimdi iki
animasyon göstereceğim. İlki yanlış, mantıksıl vücut hareketleri, büyük
hamleler ve az frame ile yapılmış olandır. İkincisi ise tam tersi
olarak doğru olandır.
---------------------------------------------------------------------------------------------
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Gördüğünüz gibi bu animasyonda ne olduğu pek anlaşılmamaktadır ve göze güzel gelmemektedir.
Bu animasyonu yakından incelemek için:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
---------------------------------------------------------------------------------------------
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Bu animasyon ise göze daha güzel ve başarılı gelmektedir.
Bu animasyonu yakından incelemek için:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
İki animasyonun da proje dosyasını indirmeye üşenenler için resim serisi:
Kötü Animasyon
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
İyi Animasyon
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Alıntıdır
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Gördüğünüz gibi bu animasyonda ne olduğu pek anlaşılmamaktadır ve göze güzel gelmemektedir.
Bu animasyonu yakından incelemek için:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
---------------------------------------------------------------------------------------------
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Bu animasyon ise göze daha güzel ve başarılı gelmektedir.
Bu animasyonu yakından incelemek için:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
İki animasyonun da proje dosyasını indirmeye üşenenler için resim serisi:
Kötü Animasyon
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
İyi Animasyon
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Alıntıdır