Pivot animasyonlarınızda karşınıza çıkaiblecek dört farklı terim
vardır. Bu terimler, animasyon yapmadaki en önemli ve dikkat edilmesi
gereken terimlerdir. Eğer animasyonlarınızda bunlara dikkat ederseniz,
çok daha iyi olabilir. Öncelikle
şunu söylemek isterim ki, bu dört terimin İngilizcesi ve Türkçesinin
kelime anlamları aynı olmayabilir. Yanlış anlaşılmaması için Türkçeye
böyle çevrilmiştir.Bu dört terime göz attığımızda bunlar ;
Smoothness - Akıcılık
Easing - Basitleştirme
Stiffnes - Sıkılık
Harding - Zorlaştırma
Smoothness - Akıcılık
Türkçe
adıyla Akıcılığı inceleyeğiz. Bu terim, bir animasyonun yumuşak ve
akıcı olduğunu belirtir. Animasyonun ''frame frame'' oynamadığı
gösterir. Akıcılığı sağlayabilmek için, hareketleri bir-iki framele
geçiştirmemeliyiz. Bir hareketi daha az oynamayla daha çok frameye
yayarsak, akıcılığı sağlamış oluruz. Bir animasyonun temelini oluşturan
en önemli şeylerden biri akıcılıktır.
Easing - Basitleştirme
Easing'i
türkçe olarak Kolaylaştırma, basitleştirme, hafifleştirme olarak da
çevirebilsekte, Sanorayla en doğrusunun basitleştirme olabileceğine
karar verdik.Basitleştirme, animasyonu daha basit hale getirmektir.
Aslında sadece kelime anlamı olarak "Basitleştirmedir". Yapmak uzun
çalışmalara mâl olabilir. Şekil olarak animasyondaki hareketler; Çok
yavaş başlar.birazcık daha hızlanır fakat hala hızlı sayilebilecek
kadar hılı değildir. Gittikçe hızlanır ve en sonunda bir anda hızlanır.
Yaklaşık 3-4 frame veya animasyondaki harekete göre değişecek kadar
hızlı kalır.Karakterin yaptığı eylemin bitişine yaklaştığında tekrar
aynı şekilde yavaşlar.Efektlerle güçlendirip,bir kaç trick
kullanırsanız gerçekten sadece "Easing" ile ortaya çok iyi animasyonlar
çıkartabilirsiniz.Tabiki bu bir kerede 2 kerede yapılabilicek birşey
değil.Ama uğraşırsanız yapabilirsiniz.
Neden olmasın.
Easing'in nasıl yapıldığını frame frame incelersek:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Gördüğünüz resimde, easing yoktur. Yanlış bir kullanıma sahiptir.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Bu resimde ise easing'in nasıl yapıldığını görüyoruz.
Easingi bir animasyon örneğiyle inceleyecek olursak:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Bu animasyonda easing, uygulanmamıştır. Ve gördüğünüz gibi gerçekçilik oranı düşüktür. Göze de güzel gelmemektedir.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Bu animasyonda ise easing kullanılmıştır. Uçlarda yavaşlar, ve ortalarda hızlanır.
Stiffnes - Sıkılık
Stiffness,
Türkçe adıyla sıkılık, animasyonlardaki önemli terimlerden birisidir.
Fakat diğerlerinin aksine, sıkı diyebileceğimiz bir animasyon,
beğenilmez. Örneğin bir yumruk animasyonunda, eğer yumruk atan
stickman'in sadece kolu oynuyorsa, o animasyon sıkıdır. Bu da animasyon
için iyi bir şey değildir. Animasyonunuzda sıkılık brındırmak
istemiyorsanız, stickman'in vücudunu birçok noktası ve eklemini hareket
ettirmelisiniz. Örneğin yumruk animasyonunda, yumruk atan stickmanin
diğer koluda dirseğinden veya omzundan geriye doğru oynayabilir,
ayakları açılabilir, dizleri bükülebilir, sırtından ileriye doğru
büküleiblir veya kafası öne doğru düşebilir. Animasyonlarınıza
gerçeklik ve yapay olmayan hareketler katmak istiyorsanız, sıkılıktan
bucak bucak kaçmalısınız.
Harding - Zorlaştırma
Harding,Zorlaştırma.
Bu da adının aksine anmasyonu en basit haliyle yapmaktır.
Animasyonunuzun içinde bolca aksiyon varsa mutlaka easing yerine
hardening'i tercih etmelisiniz. Fiziksel olarak pek düzgün
değildir.Çoğu kişi sadece aksiyonda kullanır.Normal hayatta yapılan
işler için pek iyi bir stil değildir.Ama çok über hardeningciler bunu
çok iyi bir şekilde her türde kullanabilirler. Başka ne diyebiliriz,
easing'in tam aksine animasyonda her şey hızlıca olur.Adamın 2 tekme
atması easing kullanarak 20 frame ise bunda 10 frame ile işi
bitirebilirsiniz. Kullanımı oldukça zordur, fakat başarılı olduğunuzda
animasyonunuz kelimenin tam anlamıyla aksiyon ve hareketten geçilmez.
Ama dikkat edin her şey olabildiğince hızlı olmalıdır.
vardır. Bu terimler, animasyon yapmadaki en önemli ve dikkat edilmesi
gereken terimlerdir. Eğer animasyonlarınızda bunlara dikkat ederseniz,
çok daha iyi olabilir. Öncelikle
şunu söylemek isterim ki, bu dört terimin İngilizcesi ve Türkçesinin
kelime anlamları aynı olmayabilir. Yanlış anlaşılmaması için Türkçeye
böyle çevrilmiştir.Bu dört terime göz attığımızda bunlar ;
Smoothness - Akıcılık
Easing - Basitleştirme
Stiffnes - Sıkılık
Harding - Zorlaştırma
Smoothness - Akıcılık
Türkçe
adıyla Akıcılığı inceleyeğiz. Bu terim, bir animasyonun yumuşak ve
akıcı olduğunu belirtir. Animasyonun ''frame frame'' oynamadığı
gösterir. Akıcılığı sağlayabilmek için, hareketleri bir-iki framele
geçiştirmemeliyiz. Bir hareketi daha az oynamayla daha çok frameye
yayarsak, akıcılığı sağlamış oluruz. Bir animasyonun temelini oluşturan
en önemli şeylerden biri akıcılıktır.
Easing - Basitleştirme
Easing'i
türkçe olarak Kolaylaştırma, basitleştirme, hafifleştirme olarak da
çevirebilsekte, Sanorayla en doğrusunun basitleştirme olabileceğine
karar verdik.Basitleştirme, animasyonu daha basit hale getirmektir.
Aslında sadece kelime anlamı olarak "Basitleştirmedir". Yapmak uzun
çalışmalara mâl olabilir. Şekil olarak animasyondaki hareketler; Çok
yavaş başlar.birazcık daha hızlanır fakat hala hızlı sayilebilecek
kadar hılı değildir. Gittikçe hızlanır ve en sonunda bir anda hızlanır.
Yaklaşık 3-4 frame veya animasyondaki harekete göre değişecek kadar
hızlı kalır.Karakterin yaptığı eylemin bitişine yaklaştığında tekrar
aynı şekilde yavaşlar.Efektlerle güçlendirip,bir kaç trick
kullanırsanız gerçekten sadece "Easing" ile ortaya çok iyi animasyonlar
çıkartabilirsiniz.Tabiki bu bir kerede 2 kerede yapılabilicek birşey
değil.Ama uğraşırsanız yapabilirsiniz.
Neden olmasın.
Easing'in nasıl yapıldığını frame frame incelersek:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Gördüğünüz resimde, easing yoktur. Yanlış bir kullanıma sahiptir.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Bu resimde ise easing'in nasıl yapıldığını görüyoruz.
Easingi bir animasyon örneğiyle inceleyecek olursak:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Bu animasyonda easing, uygulanmamıştır. Ve gördüğünüz gibi gerçekçilik oranı düşüktür. Göze de güzel gelmemektedir.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Bu animasyonda ise easing kullanılmıştır. Uçlarda yavaşlar, ve ortalarda hızlanır.
Stiffnes - Sıkılık
Stiffness,
Türkçe adıyla sıkılık, animasyonlardaki önemli terimlerden birisidir.
Fakat diğerlerinin aksine, sıkı diyebileceğimiz bir animasyon,
beğenilmez. Örneğin bir yumruk animasyonunda, eğer yumruk atan
stickman'in sadece kolu oynuyorsa, o animasyon sıkıdır. Bu da animasyon
için iyi bir şey değildir. Animasyonunuzda sıkılık brındırmak
istemiyorsanız, stickman'in vücudunu birçok noktası ve eklemini hareket
ettirmelisiniz. Örneğin yumruk animasyonunda, yumruk atan stickmanin
diğer koluda dirseğinden veya omzundan geriye doğru oynayabilir,
ayakları açılabilir, dizleri bükülebilir, sırtından ileriye doğru
büküleiblir veya kafası öne doğru düşebilir. Animasyonlarınıza
gerçeklik ve yapay olmayan hareketler katmak istiyorsanız, sıkılıktan
bucak bucak kaçmalısınız.
Harding - Zorlaştırma
Harding,Zorlaştırma.
Bu da adının aksine anmasyonu en basit haliyle yapmaktır.
Animasyonunuzun içinde bolca aksiyon varsa mutlaka easing yerine
hardening'i tercih etmelisiniz. Fiziksel olarak pek düzgün
değildir.Çoğu kişi sadece aksiyonda kullanır.Normal hayatta yapılan
işler için pek iyi bir stil değildir.Ama çok über hardeningciler bunu
çok iyi bir şekilde her türde kullanabilirler. Başka ne diyebiliriz,
easing'in tam aksine animasyonda her şey hızlıca olur.Adamın 2 tekme
atması easing kullanarak 20 frame ise bunda 10 frame ile işi
bitirebilirsiniz. Kullanımı oldukça zordur, fakat başarılı olduğunuzda
animasyonunuz kelimenin tam anlamıyla aksiyon ve hareketten geçilmez.
Ama dikkat edin her şey olabildiğince hızlı olmalıdır.