TÜRKİYENİN EN BÜYÜK PİVOT FORUMU

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

    Temel Pivot Terimleri!

    By-BLo0Dy
    By-BLo0Dy
    SİTE KURUCUSU
    SİTE KURUCUSU


    Temel Pivot Terimleri! Seviml10

    Mesaj Sayısı : 418

    Kayıt tarihi : 03/12/09

    Nerden : C:/Windows/

    İş/Hobiler : Pc-İnternet

    Kaç Yaşında : 32

    Pivot Gücü : 60939

    Paylaşım Gücü : 49201

    Burç : Kova
    Temel Pivot Terimleri! Trkiyepo7

    Temel Pivot Terimleri! Empty Temel Pivot Terimleri!

    Mesaj tarafından By-BLo0Dy C.tesi Ara. 05, 2009 1:53 pm

    Pivot animasyonlarınızda karşınıza çıkaiblecek dört farklı terim
    vardır. Bu terimler, animasyon yapmadaki en önemli ve dikkat edilmesi
    gereken terimlerdir. Eğer animasyonlarınızda bunlara dikkat ederseniz,
    çok daha iyi olabilir. Öncelikle
    şunu söylemek isterim ki, bu dört terimin İngilizcesi ve Türkçesinin
    kelime anlamları aynı olmayabilir. Yanlış anlaşılmaması için Türkçeye
    böyle çevrilmiştir.
    Bu dört terime göz attığımızda bunlar ;

    Smoothness - Akıcılık
    Easing - Basitleştirme
    Stiffnes - Sıkılık
    Harding - Zorlaştırma


    Smoothness - Akıcılık
    Türkçe
    adıyla Akıcılığı inceleyeğiz. Bu terim, bir animasyonun yumuşak ve
    akıcı olduğunu belirtir. Animasyonun ''frame frame'' oynamadığı
    gösterir. Akıcılığı sağlayabilmek için, hareketleri bir-iki framele
    geçiştirmemeliyiz. Bir hareketi daha az oynamayla daha çok frameye
    yayarsak, akıcılığı sağlamış oluruz. Bir animasyonun temelini oluşturan
    en önemli şeylerden biri akıcılıktır.


    Easing - Basitleştirme

    Easing'i
    türkçe olarak Kolaylaştırma, basitleştirme, hafifleştirme olarak da
    çevirebilsekte, Sanorayla en doğrusunun basitleştirme olabileceğine
    karar verdik.Basitleştirme, animasyonu daha basit hale getirmektir.
    Aslında sadece kelime anlamı olarak "Basitleştirmedir". Yapmak uzun
    çalışmalara mâl olabilir. Şekil olarak animasyondaki hareketler; Çok
    yavaş başlar.birazcık daha hızlanır fakat hala hızlı sayilebilecek
    kadar hılı değildir. Gittikçe hızlanır ve en sonunda bir anda hızlanır.
    Yaklaşık 3-4 frame veya animasyondaki harekete göre değişecek kadar
    hızlı kalır.Karakterin yaptığı eylemin bitişine yaklaştığında tekrar
    aynı şekilde yavaşlar.Efektlerle güçlendirip,bir kaç trick
    kullanırsanız gerçekten sadece "Easing" ile ortaya çok iyi animasyonlar
    çıkartabilirsiniz.Tabiki bu bir kerede 2 kerede yapılabilicek birşey
    değil.Ama uğraşırsanız yapabilirsiniz.
    Neden olmasın.

    Easing'in nasıl yapıldığını frame frame incelersek:
    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    Gördüğünüz resimde, easing yoktur. Yanlış bir kullanıma sahiptir.

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    Bu resimde ise easing'in nasıl yapıldığını görüyoruz.

    Easingi bir animasyon örneğiyle inceleyecek olursak:
    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    Bu animasyonda easing, uygulanmamıştır. Ve gördüğünüz gibi gerçekçilik oranı düşüktür. Göze de güzel gelmemektedir.

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    Bu animasyonda ise easing kullanılmıştır. Uçlarda yavaşlar, ve ortalarda hızlanır.

    Stiffnes - Sıkılık
    Stiffness,
    Türkçe adıyla sıkılık, animasyonlardaki önemli terimlerden birisidir.
    Fakat diğerlerinin aksine, sıkı diyebileceğimiz bir animasyon,
    beğenilmez. Örneğin bir yumruk animasyonunda, eğer yumruk atan
    stickman'in sadece kolu oynuyorsa, o animasyon sıkıdır. Bu da animasyon
    için iyi bir şey değildir. Animasyonunuzda sıkılık brındırmak
    istemiyorsanız, stickman'in vücudunu birçok noktası ve eklemini hareket
    ettirmelisiniz. Örneğin yumruk animasyonunda, yumruk atan stickmanin
    diğer koluda dirseğinden veya omzundan geriye doğru oynayabilir,
    ayakları açılabilir, dizleri bükülebilir, sırtından ileriye doğru
    büküleiblir veya kafası öne doğru düşebilir. Animasyonlarınıza
    gerçeklik ve yapay olmayan hareketler katmak istiyorsanız, sıkılıktan
    bucak bucak kaçmalısınız.

    Harding - Zorlaştırma
    Harding,Zorlaştırma.
    Bu da adının aksine anmasyonu en basit haliyle yapmaktır.
    Animasyonunuzun içinde bolca aksiyon varsa mutlaka easing yerine
    hardening'i tercih etmelisiniz. Fiziksel olarak pek düzgün
    değildir.Çoğu kişi sadece aksiyonda kullanır.Normal hayatta yapılan
    işler için pek iyi bir stil değildir.Ama çok über hardeningciler bunu
    çok iyi bir şekilde her türde kullanabilirler. Başka ne diyebiliriz,
    easing'in tam aksine animasyonda her şey hızlıca olur.Adamın 2 tekme
    atması easing kullanarak 20 frame ise bunda 10 frame ile işi
    bitirebilirsiniz. Kullanımı oldukça zordur, fakat başarılı olduğunuzda
    animasyonunuz kelimenin tam anlamıyla aksiyon ve hareketten geçilmez.
    Ama dikkat edin her şey olabildiğince hızlı olmalıdır.

      Forum Saati Paz Mayıs 19, 2024 5:56 am